reklama

Nový článok Čas vianočný, alebo ako nezošalieť...

A opäť je to tu! Záver roka a zhon, na ktorý sa teší väčšina ľudí na tejto planéte. Už dva mesiace sa Dede učí po slovensky, dodnes však nevie vysloviť štedré Vianoce. Vianočky nám oznamujú, že majú ružové líčka, všade sú snehové vločky a keď nie snehové, tak aspoň Orion hviezda zasvieti. Všetky obchodné centrá kmitajú, ozdobujú sa stromčeky a miesto bikín sa do výkladov vkladá teplé oblečenie, soby, či Dedkovia Mrázikovia. Každý jeden butik sa predbieha, aby bol čo najligotavejší. A čo my? Bežní radoví občania? Nielenže nám z tých kolied od októbra vymývajú mozgy, hlavne tí, ktorí majú jedno CD a púšťajú ho dokola. Ale z tých svetielok a žiare vianočných ozdôb začíname sami blikať. Všade samý zhon, predieranie sa pomedzi ľudí, plné MHD. Kde-tu mi buchnú darčekom pod kolená, či baliacim papierom po hlave... Ach jaj... Radšej byťdoma v teplúčku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Tento „rituál“ si nechávam najradšej na poslednú chvíľu a prečo? Pravidelne pred Vianociami ochoriem. Všetci naokolo kýchajú a kašlú. Veď len v práci na mňa denne doskočí vyše miliarda baktérii. Kolegovia vetrajú a každý kričí, že mu je zima, potom zase teplo. Len málokto si uvedomuje že sa imunita zrejme tiež uložila na zimný spánok.

Nie je tomu inak ani teraz. No tento rok ma zatiaľ nedostali chrípkové vírusy, uhrala som to „len“ na zápal močových ciest.

Darčeky mám vždy predbežne naplánované a nejakú tú predstavu mám. Takže počas mojej práceneschopnosti – vždy dva týždne pred štedrým večerom - si v kľude a teple domova odpočiniem, kým toto najväčšie šialenstvo prejde.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môj drahý kocúr tiež oceňuje moju prítomnosť, pretože vie, že nemusí spať na dlážke, ani vo vani, ale so mnou a v mojich perinkách. Denne dostane viac jedla ako je mu potrebné a potom vás nekonečne miluje.

Ostáva nám už len týždeň do Vianoc. Výplata na konte, hor sa na nákupy! Tento rok zamierené na darčekové poukážky! Masa ľudí mi naozaj nerobí dobre, preto mám vždy vytýčený cieľ a vrhám sa na predavačky za pokladňou. Niektoré „plné ochoty“, niektoré naozaj milé a zniesli by vám i modré z neba. Ttaké viem aj oceniť. Teší ma ak dostanem to, po čom srdce mojich najbližších piští, ale ak to nedostanem, som veľmi, veľmi zlá. No však myslím si, že poukážky na kvalitné topánky, masáž, či kozmetiku, nebude ťažké zohnať. Ešteže moja sestra vlastní asi všetko, čo sa tajov žien týka. Už len porozmýšľať nad kúpou jej nového šatníka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No posledné predvianočné dni sú aj riskantné v prípade, ak nedostanete darček, ktorý ste chceli kúpiť. Ja strácam ďalší deň a moja nervozita stúpa, ktorú prenášam na ostatných. A pritom oni vôbec nemôžu za to, že požadovaný obchodný reťazec, nemá tovar, ktorý chcem hneď a zaraz! Ja tvrdohlavý človek a malé neurotické prasiatko, ktoré nikdy nepočká však i napriek tomuto zhonu vždy nájde ten pravý darček.

Koniec koncov, Vianoce nie sú o tom, akým počtom darčekov obdaríte svoju rodinu, či priateľov, ale o tom, aby ste s nimi strávili krásny čas plný rodinnej pohody a lásky.

Dana Hrdličková

Dana Hrdličková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek milujúci tanec a hudbu, lebo hudba lieči, hudba ťa nikdy nesklame a papier, na ktorý dokážeš vyjadriť všetky svoje pocity, ti nikdy oponovať nebude. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu